Степан Бандера
Українська національна революція - це боротьба за саме
життя і волю народу та людини, а також боротьба за зміст, підстави й форми
життя, за його розвиток і за поступ; це боротьба проти
московсько-большевицького імперіялізму, який прямує до панування над усім
світом і з тією метою поневолює, визискує і нівечить народи та людину; це
боротьба проти большевицько-комуністичної системи, яка в ім'я спекулятивної
доктрини та на послугах імперіялізму однієї партії переводить на організмі
двістімільйонових мас поневолених народів найжахливіший в історії експеримент,
всупереч природі, волі та добру цілих народів і людини; це боротьба проти
режиму і тиранії большевицько- комуністичної партії, що з жадоби необмеженої
самовільної влади і своїх користей обернула в невільників та найбільших
жебраків маси поневолених народів; це боротьба за оборону самого існування волі
й розвитку всіх народів, поневолюваних большевизмом, і за оборону людського,
вільного і гідного життя народніх мас та кожної людини.
Український націоналізм має свій уклад позитивних ідей і
вартостей, які визначають зміст і форми життя та розвитку народу й одиниці в
усіх ділянках, визнають їхню творчу ролю у вселюдському поступі. Основні правди
наших ідей коріняться в українській духовості, зформулованій та утвердженій
впродовж цілого історичного розвитку, в духовості, яка гармонізує з найкращими
досягненнями розвитку вселюдської духової і суспільно-політичної культури та
поступу. Наші правди є діяметрально протилежні до духу й суті московського
большевизму, в якому є зібрані, повторені й доведені до рафінованої системи
вияви найчорнішої реакції й падіння з цілої історії людства, з негативним
застосуванням присвоєних большевизмом чужих здобутків матеріяльнош і технічного
поступу.
Наша ідея волі, самобутносте та свобідного розвитку
народів є протиставна большевицькому поневоленню, нівелюванню і винищуванню
цілих народів. Ідея гідносте й пошанування людини, її вільного розвитку,
власної ініціятиви, творчого та достойного самовключення в гармонійний уклад
збірного національного і суспільного життя є діяметрально протилежна до
большевицької тиранії, уярмлення і визискування людини, топтання її гідносте,
нівечення свободи.
Наша ідея соціяльної справедливосте - протиставна большевицькому
фальшивому зловживанню соціяльними гаслами для обдурювання мас чужих народів і
прикривання найреакційнішого соціяльного гноблення в цілому СССР.
Наша ідея рівносте та братерства всіх людей в народі
-протиставна до большевицької клясової теорії та до їхньої практики, яка
перетворює народні маси в невільників і жебраків з одного боку, а з другого -
дає необмежене панування і сваволю панівній кліці комуністичної партії.
Наша ідея позитивної, творчої ролі держави, яка має
обороняти, організувати і сприяти вільному життю і розвиткові культурного
поступу та господарського добробуту народу й людини, є протиставна
большевицькій системі гноблення, визиску і нівечення людини та народніх мас
державою - одним великим концентраційним табором.
Ідея спрямування діяльносте та зусилля держави й
організованої в ній народньої спільноти на творення, закінчення і помноження
позитивних вартостей, які збагачують і підносять рівень життя народу та одиниці
в усіх царинах, помножують їхній творчий вклад у скарбницю вселюдського поступу
й культури - протиставна порожньому большевицькому імперіялізмові, який з
безглуздої жадоби панування над цілим світом з усього хоче робити тільки
знаряддя свого насильства і загарбництва.
Пошанування різнородности змісту і форм життя та багатства
культур різних народів, ідея толеранції супроти чужих і відмінних культурних та
соціяльних вартостей і систем, поруч з прив'язанням до свого, та плекання своїх
вартостей -протиставні московсько-большевицькій нетерпимості та ненависті до
всього, що відмінне, небольшевицьке, та зродженої з почуття своєї нижчости
жадоби нищити чужі культури і цілі народи, нівелювати життя усіх людей, усіх
народів під одну мірку й смак большевицького режиму.
Співжиття вільних народів і мирні взаємини їхніх
незалежних держав, без уваги на ріжницю суспільних і політичних систем, замість
большевицької постійної ворожнечі, повної ізоляції і перманентної, відкритої чи
прихованої, війни проти небольшевицького світу.
Ідея свободи творчої ініціятиви одиниці й вільної
діяльносте, яка не загрожує і не шкодить співгромадянам і народові є звернена
проти большевицького тоталітаризму й диктатури, яка позбавляє людину всякої
свободи, робить з неї раба держави-визискувача і сковує її творчі сили
кайданами всевладної тоталітарної комуністичної монополії.
Ідея свободи релігії, сумління, думки і слова, вільної
духово-культурної і мистецької творчості - проти насильства над духом народів і
людини, проти накидання засобами терору большевицької доктрини та її шабльонів
у духовому, культурному і мистецькому житті та творчосте.
Віра в людину, її шляхетні, позитивні прикмети і пориви,
її суспільницький інстинкт, плекання і піднесення тих добрих
сторінок людської природи - протиставиться большевицькій
ненависті і погорді до людини та породженій нею системі примусу, насильства і
найжахливішого терору.
Ідея природної гармонії, рівноваги і співгри поміж
духовими і матеріяльними елементами в житті й розвитку людства є звернена проти
насильницького накидування всім і всьому штучної, спекулятивної матеріялістичної
доктрини комунізму, і протиприродного нагинання життя до її розумінь і
тверджень.
В дусі цих вічно нових і незмінних основних ідей
український націоналізм розвинув цілу програму, як систему напрямних, засад і
вартостей, які визначають зміст і форми життя та розвитку народу й одиниці в
усіх ділянках. У тій програмі має місце те з української минувшини, що зберегло
свою вартість та актуальність, що відповідає сучасному станові і розвиткові
знання та поступу.
У нашій програмі прийняті найкращі досягнення знання і
поступу в усіх ділянках життя інших народів, які відповідають нашим духовим і
культурним елементам, станові і природним умовам життя в Україні.
Ідеї і програма української революції накреслюють
прогресивний зміст і форми життя, цілком протилежні до реакційних
большевицьких. Хоч большевики привласнили собі чужі здобутки в ділянці техніки
і матеріяльної цивілізації, застосували деякі засоби, методи і форми, виборені
народом під час революції, одначе все це вони застосували на послуги реакційної
суті і таких же реакційних своїх цілей.
На відміну до реакційної большевицької дійсности, ідеї і
програма української національної революції ведуть до докорінної перебудови
цілого життя, в усіх його ділянках і проявах. За цей позитивний зміст ведеться
безперервна революційна боротьба.
Українська національна революція - це безперервний,
постійний і прогресивний процес, який охоплює і проймає все життя. Її уклад
позитивних ідей і вартостей стоїть проти большевицької системи не як абстрактна
теорія і доктрина, а як жива і дійова динамічна сила.
Відповідаючи духовості, природі, бажанням та інтересам
широких народніх мас, ставляючи перед ними конкретні цілі, який повинен бути
зміст, уклад і форми цілого життя, вказуючи їм реальну дорогу, як дійти до цих
цілей, - ідеї і програма української революції, разом із активною революційною
боротьбою, мобілізують та активізують народні маси до боротьби за повне їх
здійснення через знищення большевизму. Істотною прикметою нашої революції є
щораз ширше розгортання, загострення і поглиблення процесу всебічної боротьби
проти большевицької системи реакції за здійснення прогресивних цілей.
Захоплюючи широкі народні маси, ця боротьба проходить у всіх площинах і
ділянках життя: в політичній, суспільній, господарській, духово-культурній,
релігійній та ін. Народні маси ставлять опір большевицькій системі, не дають їй
вкорінитися і легко здійснювати свої цілі, ведуть проти неї наступ, примушуючи
режим до поступок і постійного зміновіховства.
Наша революція є в постійному наступі. Її ідеї і програма
в зударі з большевицькою дійсністю перемагають, бо вони правдиві, вартісніші і
сильніші. Тому вони захоплюють щораз ширші народні маси, поширюються дедалі і
серед інших народів, поневолених большевизмом, захоплюють і революційно
активізують їх, а навіть проникають у ряди самого режиму і частково його
розкладають, захоплюючи собою вартісніші одиниці.
Взяте з книги "Перспективи української революції", видання ОУН, Мюнхен, 1978 р
Взяте з книги "Перспективи української революції", видання ОУН, Мюнхен, 1978 р
Немає коментарів:
Дописати коментар